Search
Close this search box.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در سال های اخیر به عنوان یک راه حل برای موهای ناخواسته به طور فزاینده ای محبوب شده است. بر خلاف روش های موقتی مانند اصلاح یا اپیلاسیون، لیزر موهای زائد نتایج بلندمدتی ارائه می دهد. اما لیزر موهای زائد دقیقا چیست و چگونه عمل می کند؟ بیایید به جزئیات بپردازیم.

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

با دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر آفرینگاه، قدمی نخستین برای شروع سفر بهبود زیبایی شماست؛ ما در انتظار همراهی شما برای ارتقاء بهترین وجودتان هستیم.

لیزر موی زائد یکی از فرایندهای زیبایی است که با بهره بردن از یک لیزر نوری قدرتمند  با ایجاد حرارت و از بین بردن فولیکول های مو,سبب اختلال در رشد مو میشود.شایعترین نواحی هدف لیزر موی زائد عبارتند از:صورت,سینه,پا,بازو,زیر بغل و ناحیه ی بیکینی.

انجام لیزر موی زائد به خصوص برای بانوانی که مبتلا به رشد موی اندام با الگوی مردانه (هیرسوتیم)می باشند میتواند بسیار مفید باشد.

 

معایب

 

لیزر رفع موی زائد ماهیت بی خطری دارد,اما گهگاه میتواند با عوارضی همراه باشد از جمله درد,ناراحتی و قرمزی که ممکنست تا مدتی باقی بماند.

همچنین انجام آن برای برخی افراد مانند مادران باردار و مردمانی با تایپ های پوستی به خصوص ممنوعیت دارد.

تا کنون مدرکی دال بر سرطان زا بودن لیزر موی زائد ارائه نشده است.

نکته حائز اهمیت اینست که فرد انجام دهنده لیزر باید تبحر کافی برای انجام آن داشته باشد.

 

تاثیر گذرا

 

جلسات لیزر رفع موی زائد باید به طور منظم(فواصل 4هفته برای صورت و 6-8 هفته برای بدن به مدت حد اقل 6 جلسه) انجام بپذیرد تا از رویش مجدد جلوگیری کند.

لازم به ذکر است بسته به فرد فواصل و تعداد جلسات می تواند متفاوت باشد.

همچنین تضمینی وجود ندارد که از ابتدا لیزر تمام موهای ناحیه هدف را از بین ببرد.

 

تاثیر کم برای پوست های تیره

 

بهترین تاثیر لیزر موی زائد در افراد با پوست روشن و موی تیره مشاهده شده.

این شیوه بر پوست های برنزه شده بر اثر آفتاب و سولاریوم تاثیر چندانی ندارد.

پس اگر پوست خود را برنزه کردید بهتر است برای انجام لیزر موی زائد تا زمان برگشتن رنگ پوست خود صبر کنید.

 

بایدها و نبایدها

 

اصلاح موهای زائد یک روز قبل از انجام لیزر ضروری است.

همچنین باید در روز لیزر حتما استحمام کرده باشید.

برای انجام لیزر موی زائد باید در ناحیه ی مورد نظر از ژل های مخصوص جهت جلوگیری از آسیب به پوست و حصول بهترین نتیجه استفاده شود.

مدت زمان هر جلسه از 15 دقیقه تا بیش از یک ساعت متغیر است.

 

ملاحظات

 

ناحیه ای که لیزر انجام شده,ممکن است پس از کار قرمز و حالتی ملتهب و کهیر مانند داشته باشد و یک ساعت تا چند روز به همین منوال بماند.

در این موارد استفاده از آیس پک(پک یخ)می تواند موثر واقع شود.

نور آفتاب میتواند باعث تحریک نواحی مورد اثر شود,لذا بهتر است در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید یا از ضد افتاب استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آنچه می‌خوانید

جهت رزرو نوبت با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

از پاسخگویی جامع و دقیق به سوالات متداول شما در مورد خدمات و روش‌های ما در کلینیک، باعث اطمینان و راحتی شما در هر مرحله از تجربه‌ی زیبایی می‌شویم.

در روز جلسه لیزر موهای زائد شما، متخصص ناحیه درمان را تمیز می کند و در صورت لزوم از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می کند. برای محافظت از چشمان خود در برابر نور لیزر، عینک محافظی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در طول عمل، ممکن است احساس سوزش خفیفی را به عنوان لیزر تجربه کنید فولیکول های مو را هدف قرار می دهد. با این حال، این ناراحتی معمولاً حداقل است و بسیاری از افراد این روش را قابل تحمل می دانند. مدت زمان جلسات بسته به اندازه ناحیه درمان می تواند متفاوت باشد، مناطق کوچکتر مانند لب بالایی فقط چند دقیقه طول می کشد، در حالی که نواحی بزرگتر مانند پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
تعداد جلسات لیزر موهای زائد مورد نیاز بسته به عواملی مانند رنگ مو، ضخامت مو، و نوع پوست به طور متوسط، اکثر افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب به بین شش تا هشت جلسه با فاصله چند هفته از هم نیاز دارند.

سایر خدمات

سایر خدمات در کلینیک دکتر آفرینگاه؛ یک تجربه گسترده و متنوع در جهت بهبود کلی زیبایی شما.

نظرات کاربران

نظرات شما، قدرتی است که ما را به آرمان‌های زیبایی خود هدایت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت