Search
Close this search box.

درمان اسکار

درمان اسکارهای جراحات قدیم,همواره یکی از آرزوهای زیباجویانی است که دچار این عارضه هستند.در این نوشته سعی کردیم این موضوع با دیدی متفاوت بررسی کنیم.

شخصی در حال تزریق کربوکسی تراپی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

با دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر آفرینگاه، قدمی نخستین برای شروع سفر بهبود زیبایی شماست؛ ما در انتظار همراهی شما برای ارتقاء بهترین وجودتان هستیم.

تشکیل اسکار(گوشت اضافه،جای جوش و…) پاسخ طبیعی یک بدن سالم به انواع زخم یا جراحی است؛که برای بهبود و ترمیم ساختارهای آسیب دیده صورت می‌گیرد.

بافت اسکار ممکن است تنها لایه های سطحی را در بر بگیرد ولی کثیری از مواقع تا لایه های عمقی تر مانند اعصاب و تاندون ها نفوذ میکند.

بافت اسکار فعال ممکن است قرمز،ملتهب و ضخیم باشد.اسکار ها می‌توانند بیش از حد تحریک پذیر بوده و سبب محدودیت حس و حرکت بشوند.

چرا درمان اسکار تنها باید توسط متخصص پوست صورت بگیرد؟

درحالیکه ممکن است شما به اسکار به چشم یک زخم ساده بنگرید،متخصص پوست(درماتولوژیست)باید قبل هرگونه اقدام و دستکاری زخم را به خوبی معاینه کند.

اسکار ها بافت های پیچیده ای هستند و برای درمان آنها با کم ترین عارضه و بهترین پاسخ، فردی که قرار است مسئولیت زیبایی و سلامت شما را به عهده بگیرد باید به خوبی با وضعیت سلامتی شما،نوع اسکار و عمق آن آشنا باشد.

انواع مختلف اسکار نیاز به انواع گوناگون درمان دارند.همچنین سن زیباجو و عمر خود اسکار تاثیر به سزایی بر تصمیم گیری در مورد شیوه درمان دارد.

یک متخصص دارای بورد درماتولوژی تمرین،تحصیل و تجربه کافی در مورد این دارد که:

-اسکار شما از چه نوع است

-آیا گذر زمان بر بهبود اسکار تاثیر دارد

-درمان اسکار باید کی صورت بپذیرد تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود

-چه درمانی مناسب است

انواع مختلف اسکار انواع مختلف درمان را ایجاب میکند

انواع زیادی از اسکارها که ظاهر ناخوشایند،دردناک و محدود کننده حرکات هستند قابل درمانند.

همچنین توجه به این نکته که زخم به ظاهر ساده نشانی از یک سرطان پوستی نباشد بسیار حائز اهمیت است.بنابراین اگر زخم غیر طبیعی بر پوست خود مشاهده کردید بهتر است قبل از هرگونه دستکاری یک متخصص پوست شما را ویزیت کند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت بالا ویزیت متخصص پوست پیش از شروع درمان اطمینان حاصل کردن از بدخیم نشدن اسکار قدیمی است.خیلی وقت ها سرطان های پوست در دل اسکارها شروع به رشد می‌کنند .

از جمله راه هایی که کمک شایانی به پیشگیری از بدخیم شدن اسکار میکند استفاده از ضد آفتاب در نواحی ای که قابل پوشانده با لباس نیست می‌باشد.

برای اینکار استفاده از ضد آفتاب های وسیع الطیف با پوشش حداقل spf30 توصیه میگردد.

همچنین آفتاب گرفتن یا استفاده از سولاریوم می‌تواند ریسک سرطان های پوستی را افزایش دهد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آنچه می‌خوانید

جهت رزرو نوبت با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

از پاسخگویی جامع و دقیق به سوالات متداول شما در مورد خدمات و روش‌های ما در کلینیک، باعث اطمینان و راحتی شما در هر مرحله از تجربه‌ی زیبایی می‌شویم.

اسکار درمانی شامل درمان‌ها و تکنیک‌های مختلفی می‌شود که با هدف بهبود ظاهر، بافت و انعطاف‌پذیری اسکارهای ناشی از آسیب، جراحی یا شرایط پزشکی خاص انجام می‌شود. روش‌های درمان اسکار ممکن است شامل درمان‌های موضعی مانند ژل‌ها یا ورقه‌های سیلیکونی باشد که به صاف و نرم‌کردن جای زخم‌ها کمک می‌کند، و همچنین روش‌هایی مانند لیزر درمانی، میکرونیدلینگ یا تزریق استروئید که می‌تواند به کاهش قرمزی، ضخامت و بی‌نظمی اسکار کمک کند. هدف از درمان اسکار، ترویج بهبود بهینه زخم، به حداقل رساندن تشکیل اسکار، و بهبود ظاهر کلی زیبایی شناختی اسکار است. رویکرد خاص درمان اسکار به عواملی مانند نوع، اندازه و محل اسکار و همچنین ترجیحات و اهداف فردی بیمار بستگی دارد.
اسکار درمانی می تواند برای افرادی مفید باشد که ظاهر یا ناراحتی ناشی از اسکار روی پوست خود را آزار می دهد. این شامل اسکارهای ناشی می شود از برش های جراحی، آسیب های تروماتیک، سوختگی، آکنه یا شرایط پزشکی مانند کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک. اسکار درمانی ممکن است برای افراد در هر سن و انواع پوستی که خواهان بهبود ظاهر، بافت یا انعطاف پذیری اسکار هستند مناسب باشد. توجه به این نکته مهم است که اثربخشی درمان اسکار بسته به عواملی مانند سن و شدت اسکار و همچنین ویژگی‌های بهبودی فردی می‌تواند متفاوت باشد. مشاوره با یک متخصص پوست، جراح پلاستیک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط می تواند به تعیین مناسب ترین گزینه های درمان اسکار بر اساس نیازها و اهداف فردی کمک کند.

سایر خدمات

سایر خدمات در کلینیک دکتر آفرینگاه؛ یک تجربه گسترده و متنوع در جهت بهبود کلی زیبایی شما.

نظرات کاربران

نظرات شما، قدرتی است که ما را به آرمان‌های زیبایی خود هدایت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت